Torba na zakupy. Dobra reklama czy gadżet, który skończy w kącie?

/
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Klient dokonuje zakupu w Twoim sklepie, wkłada towary do firmowej torby i niesie je do domu. Co później dzieje się z torbą i czy logo na niej spełnia swoje marketingowe zadanie?

Wiele firm zleca drukowanie toreb z logo, aby podkreślić swój wizerunek i wysoką jakość swoich towarów. W tym przypadku torba działa nie tylko jako opakowanie, ale także dobra reklama sklepu. Gdy klient niesie w niej swoje zakupy, przechodnie zwracają uwagę na logo na torbie i mają ochotę odwiedzić ten sklep.

Torba plastikowa to przeżytek

Konsumenci są coraz bardziej świadomi w kwestiach ekologii i ochrony środowiska. Bycie eko staje się powoli standardem życia i prowadzenia biznesu, ale też koniecznością podyktowaną zmianami klimatu. Dlatego plastikowe torby nie cieszą się sympatią klientów.

Obecnie najtańszym wariantem są torby papierowe. Zwykle minimalistyczny design sprawia, że są bardzo estetyczne, dzięki czemu klienci chętniej z nich korzystają. Odpowiednio wykonane będą też wystarczająco trwałe, by nie trafić szybko do kosza.

Droższym ekologicznym wariantem są materiałowe torby wielokrotnego użytku. Od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością, a ładnie zaprojektowane będą służyć klientom nie tylko podczas zakupów i staną się częścią codziennej „stylizacji”.

Papierowa torba na zakupy
(fot. Lucrezia Carnelos, źródło: unsplash.com)

Papierowa torba reklamowa – zalety

Jako narzędzie marketingowe torby na zakupy mają kilka zalet.

Skuteczna reklama mobilna

Gdy Twój klient opuszcza sklep lub biuro z taką torbą, staje się chodzącą reklamą Twojej firmy. Mobilność takiej formy promocji sprawia, że dociera ona do wielu odbiorców, co pozwala na zdobycie nowych klientów. Dodatkowo torba może być wykorzystana wielokrotnie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Torby reklamowe budują w odbiorcach świadomość o marce, przypominają o jej istnieniu i zachęcają do skorzystania z jej oferty. 

Możliwość personalizacji

Możesz zaprojektować oryginalne i przyciągające uwagę torby, które pomogą wyróżnić Twoją markę spośród konkurencji i zwiększyć jej rozpoznawalność. Oprócz logo możesz umieścić na nich zdjęcia i grafiki, adres swojej firmy lub punktów sprzedażowych, slogany reklamowe, zabawne hasła, mini komiksy o tematyce branżowej, ciekawostki o firmie, a nawet infografiki. Im ładniejsza torba, tym chętniej klienci zachowają ją na dłużej i wykorzystają ponownie. 

Utrwalanie pozycji marki

Ładna i praktyczna torba będzie miłym dopełnieniem zakupów klienta i wyrazem troski o jego wygodę. To wpłynie na wzrost jego lojalności i zadowolenia z Twojej obsługi. Co więcej, papierowe torby działają na korzyść wizerunku firmy. Są przecież ekologiczne i nie szkodzą środowisku. Klienci na pewno to docenią.

Firmowa torba papierowa
(fot. Jacek Dyląg, źródło: unsplash.com)

Niskie koszty produkcji

Papierowe torby są stosunkowo tanie w wykonaniu. Oczywiście cena ostatecznie zależy od rodzaju papieru, projektu graficznego, technologii druku i liczby toreb, które chcesz wyprodukować. Jednak niezmiennie pozostają one jednym z najtańszych narzędzi marketingowych. A przy tym są neutralne w odbiorze – torba nie wprawi klienta w zakłopotanie ani go nie zdenerwuje, a co więcej, jest użyteczna.

Torby nie tylko na zakupy

Kolorowe torby wielorazowe
(fot. Rishabh Jain, źródło: unsplash.com)

Torba można skutecznie wykorzystać także w innych działaniach marketingowych i akcjach promocyjnych.

  • Targi branżowe i wystawy. Jeśli firma zdecyduje się wziąć udział w targach i planuje tam dystrybuować broszury, ulotki, publikacje firmowe itp., warto pomyśleć o torbie z logo, do której wszystkie te produkty można włożyć. Jest to również troska o gościa – noszenie broszur i katalogów w torbie jest znacznie wygodniejsze niż w rękach.
  • Wydarzenia okolicznościowe. Przy każdej okazji, gdy przygotowujesz materiały dla gości, możesz umieścić je w torbie z firmowym logo.
  • Upominki firmowe. Do firmowych toreb możesz włożyć prezenty dla pracowników z okazji świąt albo urodzin firmy, zestawy gadżetów dla nowych pracowników, upominki dla ważnych klientów i kontrahentów. W każdym przypadku torba reklamowa będzie idealnym dopełnieniem podarunku.
  • Spotkania biznesowe. Gdy nawiązujesz współpracę z nowym partnerem, możesz przygotować dla niego zestaw firmowych upominków w oryginalnej torbie.

Klienci najczęściej zachowują gadżety reklamowe z trzech powodów: przedmiot jest humorystyczny, modny lub użyteczny. Dobrze zaprojektowana torba reklamowa może skutecznie łączyć w sobie wszystkie te cechy, dzięki czemu z pewnością nie skończy porzucona w kącie i jeszcze wiele razy posłuży do noszenia zakupów, ubrań, książek czy jedzenia, za każdym razem reklamując Twoją firmę.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czy warto inwestować w reklamę mobilną?
/
Czy warto inwestować w reklamę mobilną?
Odkryj potęgę marketingu w telefonach komórkowych i dowiedz się, jak efektywne może być inwestowanie w reklamę mobilną. Poznaj strategie, które przynoszą największy zwrot.
Jak wykorzystać bandamki z nadrukiem jako skuteczny gadżet reklamowy?
/
Jak wykorzystać bandamki z nadrukiem jako skuteczny gadżet reklamowy?
Odkryj moc bandamek z nadrukiem! Sprawdź, jak skutecznie wykorzystać ten gadżet reklamowy do skutecznego promowania swojej marki i zwiększania świadomości o Twoim biznesie.
Reklama na autobusach miejskich – jakie ma zalety?
/
Reklama na autobusach miejskich – jakie ma zalety?
Reklama na autobusach miejskich to popularna forma promocji dla firm i marek, które chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność wśród lokalnej społeczności. Ten rodzaj reklamy ma wiele zalet, zarówno dla reklamodawców, jak i dla pasażerów korzystających z transportu miejskiego. W poniższym tekście przedstawiono najważniejsze korzyści, jakie niesie ze sobą reklama na autobusach miejskich.