Klient dokonuje zakupu w Twoim sklepie, wkłada towary do firmowej torby i niesie je do domu. Co później dzieje się z torbą i czy logo na niej spełnia swoje marketingowe zadanie?
Wiele firm zleca drukowanie toreb z logo, aby podkreślić swój wizerunek i wysoką jakość swoich towarów. W tym przypadku torba działa nie tylko jako opakowanie, ale także dobra reklama sklepu. Gdy klient niesie w niej swoje zakupy, przechodnie zwracają uwagę na logo na torbie i mają ochotę odwiedzić ten sklep.
Konsumenci są coraz bardziej świadomi w kwestiach ekologii i ochrony środowiska. Bycie eko staje się powoli standardem życia i prowadzenia biznesu, ale też koniecznością podyktowaną zmianami klimatu. Dlatego plastikowe torby nie cieszą się sympatią klientów.
Obecnie najtańszym wariantem są torby papierowe. Zwykle minimalistyczny design sprawia, że są bardzo estetyczne, dzięki czemu klienci chętniej z nich korzystają. Odpowiednio wykonane będą też wystarczająco trwałe, by nie trafić szybko do kosza.
Droższym ekologicznym wariantem są materiałowe torby wielokrotnego użytku. Od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością, a ładnie zaprojektowane będą służyć klientom nie tylko podczas zakupów i staną się częścią codziennej „stylizacji”.
Jako narzędzie marketingowe torby na zakupy mają kilka zalet.
Gdy Twój klient opuszcza sklep lub biuro z taką torbą, staje się chodzącą reklamą Twojej firmy. Mobilność takiej formy promocji sprawia, że dociera ona do wielu odbiorców, co pozwala na zdobycie nowych klientów. Dodatkowo torba może być wykorzystana wielokrotnie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Torby reklamowe budują w odbiorcach świadomość o marce, przypominają o jej istnieniu i zachęcają do skorzystania z jej oferty.
Możesz zaprojektować oryginalne i przyciągające uwagę torby, które pomogą wyróżnić Twoją markę spośród konkurencji i zwiększyć jej rozpoznawalność. Oprócz logo możesz umieścić na nich zdjęcia i grafiki, adres swojej firmy lub punktów sprzedażowych, slogany reklamowe, zabawne hasła, mini komiksy o tematyce branżowej, ciekawostki o firmie, a nawet infografiki. Im ładniejsza torba, tym chętniej klienci zachowają ją na dłużej i wykorzystają ponownie.
Ładna i praktyczna torba będzie miłym dopełnieniem zakupów klienta i wyrazem troski o jego wygodę. To wpłynie na wzrost jego lojalności i zadowolenia z Twojej obsługi. Co więcej, papierowe torby działają na korzyść wizerunku firmy. Są przecież ekologiczne i nie szkodzą środowisku. Klienci na pewno to docenią.
Papierowe torby są stosunkowo tanie w wykonaniu. Oczywiście cena ostatecznie zależy od rodzaju papieru, projektu graficznego, technologii druku i liczby toreb, które chcesz wyprodukować. Jednak niezmiennie pozostają one jednym z najtańszych narzędzi marketingowych. A przy tym są neutralne w odbiorze – torba nie wprawi klienta w zakłopotanie ani go nie zdenerwuje, a co więcej, jest użyteczna.
Torba można skutecznie wykorzystać także w innych działaniach marketingowych i akcjach promocyjnych.
Klienci najczęściej zachowują gadżety reklamowe z trzech powodów: przedmiot jest humorystyczny, modny lub użyteczny. Dobrze zaprojektowana torba reklamowa może skutecznie łączyć w sobie wszystkie te cechy, dzięki czemu z pewnością nie skończy porzucona w kącie i jeszcze wiele razy posłuży do noszenia zakupów, ubrań, książek czy jedzenia, za każdym razem reklamując Twoją firmę.