Dzisiejsze możliwości prowadzenia kampanii reklamowej są wręcz nieskończone – w zasadzie ogranicza Cię jedynie kreatywność i pomysłowość. Posty online, plakaty, spoty i… reklama wielkoformatowa. Ta ostatnia cieszy się wyjątkowo dużą popularnością. Poznaj więc wszystkie jej zalety i dowiedz się, dlaczego warto w nią inwestować.
Wielkoformatowa reklama w outdoorze jest bardzo częstym nośnikiem reklamy, który możemy zauważyć zarówno na zatłoczonych ulicach wielkich miast, jak i w tych nieco mniejszych miejscowościach. Dowiedz się więc, jakie są największe zalety takiej reklamy oraz dlaczego jest ona dobrą inwestycją.
Reklama wielkoformatowa jest bez wątpienia bardzo dobrze widoczna. W końcu wręcz niemożliwe jest niezauważenie jej i przejście obojętnie, co z pewnością jest ogromnym plusem tego rozwiązania. Ponadto reklamy w postaci billboardu umieszczone przy ruchliwej drodze są widoczne nawet z bardzo dużej odległości, tak więc grupa odbiorców, którzy widzą reklamę lub szyld, również staje się niezwykle spora.
Warto także pamiętać, że reklama wielkoformatowa jest zazwyczaj inwestycją na dłuższy czas. Oznacza to, że staje się ona w pewnym stopniu elementem krajobrazu. Można więc powiedzieć, że mieszkańcy danej okolicy widzą ją na tyle często, że utrwali się ona w ich pamięci. Dzięki temu znacznie zwiększy się świadomość istnienia Twojej marki, co przełoży się na podświadome decyzje konsumenckie odbiorców reklamy.
Warto pamiętać, że reklama wielkoformatowa taka jak billboard będzie spełniała swoją funkcję i docierała do sporej ilości odbiorców i potencjalnych konsumentów tylko wtedy, gdy rzeczywiście będzie ona rozsądnie ulokowana. Nawet najlepiej zaprojektowana reklama nie przyniesie dobrych rezultatów, jeśli będzie umieszczona w niedogodnym miejscu. Gdzie więc warto umieścić taką wielkoformatowa outdoorową reklamę?
Najbardziej standardowym, a zarazem jednym z najkorzystniejszych rozwiązań będą ruchliwe miejsca w centrum miasta. Zrób jednak dokładny research okolicy i sprawdź, czy w miejscu, które wybierzesz, nie ma już billboardów o podobnej tematyce oraz czy Twoja reklama nie „zginie” w gąszczu innych informacji.
Bez wątpienia sporą zaletą reklam wielkoformatowych w outdoorze są także koszty, które w porównaniu do spotu telewizyjnego, czy nawet kampanii influencerskiej, są stosunkowo niskie. Jest ona więc wyjątkowo opłacalną opcją, ponieważ w porównaniu do efektów, jakie daje i do grupy odbiorców, do których dociera, nie generuje ogromnych kosztów. Ile dokładnie kosztuje taka reklama? Według standardowych obecnych stawek rynkowych przybliżony miesięczny koszt bilbordu mieści się w przedziale od 800 do 1200 zł, czyli około 40 zł za dzień. W skład tej stawki wchodzi wynajęcie tablicy, druk plakatu i wyklejenie bilbordu.
Warto także pamiętać, że reklama wielkoformatowa będzie spełniała dobrze swoją funkcję pod warunkiem, że będzie ona przemyślana i odpowiednio zaprojektowana. Nawet najlepszy nośnik nie pomoże, jeśli projekt będzie mało angażujący, oklepany i nieciekawy. O czym więc warto pamiętać, decydując się na reklamę wielkoformatową? Postaraj się, aby grafika na reklamie była estetyczna, a treść reklamy intrygująca i angażująca odbiorców oraz potencjalnych konsumentów Twojego produktu lub usługi.
Zdj. główne: Erik Mclean/unsplash.com