Subskrypcja gazety, czyli wady i zalety prenumeraty

/
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Wraz z rozwojem Internetu wieszczono kres prasy tradycyjnej. Jej nakłady faktycznie drastycznie się zmniejszyły, ale w tym segmencie mediów pojawił się trend do płatnego subskrybowania wydań online. Co daje wykupienie abonamentu i czy na pewno jest on dobrym rozwiązaniem? Jakie są wady takiej usługi?

Subskrypcja gazety jako szansa dla współczesnej prasy

Popularność Internetu sprawiła, że pojawiły się głosy o zmierzchu tradycyjnej prasy. Faktycznie, z półek znikają papierowe wydania tak popularnych kiedyś tytułów, jak „Cosmopolitan”, „CKM” lub „Playboy”. Okazuje się jednak, że przeniesienie się do Internetu i wydawanie wersji online może być szansą na odrobienie części strat. Tak stało się w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, gdzie przykładem sukcesu związanego z digitalizacją stał się „The Guardian”. Ma on obecnie 9 milionów czytelników, co nie miało miejsca w przeszłości. E-wydania pozwoliły na wzrost zysków o blisko 25%. Jak będzie w Polsce? Wiele zależy od postrzegania wad i zalet takiego rozwiązania.

Korzyści z subskrypcji gazet – oszczędność miejsca

Papierowe wydania gazet, chociaż wiele osób traktuje je z sentymentem, trudno było przechowywać. Najczęściej robiły to tylko archiwa i biblioteki. Typowi czytelnicy, jeśli interesowało ich śledzenie jakiegoś tematu, musieli zdać się na robienie wycinków prasowych. Subskrypcja gazet pozwala na swobodny dostęp do treści w każdym czasie – zawsze możemy wrócić do przeczytanego artykułu.

E-gazety mamy zawsze pod ręką

Czytanie z tabletu
(źródło: pexels.com)

W szkole i w pracy, podczas jazdy pociągiem i na ławce w parku – e-gazety mogą towarzyszyć nam wszędzie. Wystarczy mieć przy sobie telefon, który i tak przecież zwykle mamy ze sobą. Dodatkowy plus? Czytając e-gazetę w parku nie musimy martwić się, że wiatr podwieje nam kartki!

Oszczędność czasu

Subskrybowanie prasy online nie zajmuje wiele czasu. Na pewno mniej, niż kupno gazety w kiosku. Dodatkowo zdarza się przecież, że dany numer jest niedostępny i trzeba pytać o niego w kolejnych punktach. Użytkownicy e-gazet nie znają takich problemów. Możliwe jest nawet opłacenie subskrypcji na dłuższy okres. Wówczas nie będziemy się musieli martwić o każdorazowy wykup dostępu.

Ekologia i oszczędność pieniędzy

Ekologia
(źródło: pixabay.com)

Subskrypcja gazety pozwala zaoszczędzić dużą ilość papieru. Wpływa to nie tylko na nasze środowisko naturalne, ale także na zasobność naszego portfela: wydania internetowe są po prostu tańsze.

Wady prasy subskrybowanej – mniej zważamy na treści

Według Polskich Badań Czytelnictwa Kantar MillwardBrown zaletą prasy tradycyjnej jest z kolei to, że uważniej czytamy zawarte w niej treści. Dotyczy to również reklam, na które zdajemy się zwracać większą uwagę w przypadku tradycyjnych gazet. Na podstawie badania oceniono, że reklamy prasowe oglądane w nich były aż o ⅓ dłużej niż w Internecie. 

Prasa papierowa jest bardziej ekskluzywna

Dla wielu odbiorców zakup gazety w formie tradycyjnej jest utożsamiany z inwestycją w wysokiej jakości produkt ze starannie dobranymi artykułami. Wydaje się przez to bardziej ekskluzywny niż ogromna ilość treści dostępnych w Internecie. Wprawdzie e-wydania mają ten sam content, co tradycyjne gazety, jednak nie każdego klienta przekona taka opcja.

Wydania internetowe a zdrowie

Niestety, czytanie e-gazet może bardzo męczyć nasze oczy. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy korzystamy ze smartfona lub tabletu. Ich ekrany są bardziej lub mniej przystosowane do takich zadań, ale tylko e-papier pozwala na uzyskanie komfortu wizualnego podczas czytania.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Pozycjonowanie stron – dowiedz się, jak zwiększyć widoczność w sieci
/
Pozycjonowanie stron – dowiedz się, jak zwiększyć widoczność w sieci
Odpowiednia strona internetowa jest obecnie bardzo istotna przy prowadzeniu biznesu. Warto także dowiedzieć się, co zrobić, by witryna była widoczna […]
Skuteczna promocja w internecie: Jak osiągnąć sukces w Twojej kampanii online?
/
Skuteczna promocja w internecie: Jak osiągnąć sukces w Twojej kampanii online?
Osiągnij sukces w internecie! Skuteczna promocja to klucz do zwiększenia świadomości marki i zdobycia nowych klientów. Odkryj strategie, które przyciągną uwagę i generują wyniki. 
Torba na zakupy. Dobra reklama czy gadżet, który skończy w kącie?
/
Torba na zakupy. Dobra reklama czy gadżet, który skończy w kącie?
Klient dokonuje zakupu w Twoim sklepie, wkłada towary do firmowej torby i niesie je do domu. Co później dzieje się […]