Na pewno pamiętacie reklamy typu full page, które wyskakiwały na naszych ekranach i zasłaniały całą treść strony. Na pewno też nie jest to wspomnienie szczególnie miłe.
Na szczęście już jakiś czas temu algorytm Google zaczął blokować tego typu reklamy, więc siłą rzeczy także reklamodawcy zaczęli z niej rezygnować. W przyrodzie jednak musi być równowaga, więc coś w miejsce full page musiało się pojawić. I rzeczywiście, grupa Open Mobi wprowadziła niedawno na rynek nowy format reklamowy.
Friendly Ad, bo tak go nazwano, zajmie tylko 80% naszych ekranów. Jak przekonuje CEO grupy, Marek Naruszewicz, dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik wciąż będzie wiedział, jaką stronę przegląda, jeszcze przed zamknięciem komunikatu.
Zadbano także o user experience i intuicyjny interface: zrezygnowano z klasycznego krzyżyka, którym do tej pory zamykaliśmy wyskakujące okienka, i zastąpiono go przyciskiem „wróć na stronę”. Przycisk widoczny jest przez kilkanaście sekund (tyle trwa wyświetlanie reklamy), a następnie całe okienko zamyka się samoistnie.
Nowy format reklamowy dotyczy, póki co, wyłącznie urządzeń mobilnych. Być może za jakiś czas zobaczymy go także w wersji desktopowej.