Odpowiednia strona internetowa jest obecnie bardzo istotna przy prowadzeniu biznesu. Warto także dowiedzieć się, co zrobić, by witryna była widoczna dla jak największej liczby użytkowników.
Na czym polega pozycjonowanie stron i czy można to zrobić samodzielnie?
Działania SEO, czyli po angielsku Search Engine Optimization (optymalizacja pod silnik wyszukiwarki), dzielą się na dwie główne grupy:
- on-page – wszystkie czynności, które zachodzą w obrębie danej strony, takie jak: nasycenie treści frazami kluczowymi, linki wewnętrzne, struktura kodu HTML, odpowiednie znaczniki;
- off-page – zadania poza witryną, na które składa się przede wszystkim linkowanie zewnętrzne, a także opracowanie wizytówki Google Moja Firma czy obsługa mediów społecznościowych.
Pozycjonowanie stron z wykorzystaniem tych dwóch podejść powinno przede wszystkim zapewnić witrynie jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Agencje i testy SEO zwracają uwagę przede wszystkim na działanie wyszukiwarki Google, z której korzysta zdecydowana większość użytkowników internetu w Polsce.
Choć pozycjonowanie stron jest w pewnym zakresie możliwe do wykonania samodzielnie, współpraca ze specjalistami od SEO w większości przypadków zapewni znacznie lepsze rezultaty. Aby zlecić tego typu usługi, warto zapoznać się z ofertami agencji. Jedną z najbardziej efektywnych strategii jest lokalne pozycjonowanie. Bydgoszcz to jedno z miast, w których możemy postawić między innymi na wsparcie Grupy iCEA z prawie 15-letnim stażem na rynku.
Lokalne pozycjonowanie – Bydgoszcz
Pozycjonowanie lokalne jest od kilku lat jednym z najważniejszych trendów w SEO. Algorytmy Google wprowadzają kolejne aktualizacje, które pozwalają użytkownikom sprawniejsze i wygodniejsze znajdowanie usług w pobliżu ich lokalizacji. Warto wykorzystać to jako przedsiębiorca – skupienie się na kluczowym dla biznesu ośrodku pozwala dotrzeć do klientów, którzy będą najbardziej zainteresowani ofertą.
Dlaczego warto zadbać o lokalne pozycjonowanie? Bydgoszcz stanowi niezwykle ważny punkt dla biznesu w województwie kujawsko-pomorskim, przez co w mieście nieustannie powstają nowe firmy. To sprawia, że walka o klienta może być bardzo zacięta. Dobrym pomysłem będzie zatem zwrócenie uwagi na słowa kluczowe, które pozwolą dostosować się do zapytań wprowadzanych przez użytkowników z tego regionu.
Testy SEO – dbaj o pozycjonowanie stron na bieżąco
Korzyści z pozycjonowania są widoczne najczęściej po kilku miesiącach. Osiągnięcie najlepszych wyników wymaga stałej kontroli pozycji strony poprzez testy SEO. Dzięki zastosowaniu takich metod można szybko sprawdzić efekt wprowadzanych zmian, a także reagować na aktualizacje algorytmów Google oraz działania konkurencji. Przy nawiązywaniu współpracy z agencją SEO ważną kwestią jest ustalenie sposobu raportowania postępów, jak również wykonanie audytu jeszcze przed przygotowaniem i wdrożeniem strategii.
Fot. Campaign Creators/unsplash.com