• Please insert widget into sidebar Customize Left Home 5 in Appearance > Widgets
  • Please insert widget into sidebar Customize Righ Home 2 in Appearance > Widgets
melanie-deziel-U33fHryBYBU-unsplash

Media społecznościowe są bardzo przydatnym narzędziem w budowaniu wizerunku marki. Tworzenie społeczności oraz wzbudzanie poczucia przywiązania do marki jest dla niej bardzo istotne. Dowiedz się więc, jak zrobić to skutecznie, aby Twoje profile w social mediach odniosły sukces i przyniosły Twojej marce korzyści.

Określ swoją grupę docelową

Bardzo ważnym krokiem w budowaniu społeczności w mediach społecznościowych jest dokładne określenie swojej grupy docelowej. Pamiętaj, że poszczególny grupy (na przykład podzielone ze względu na wiek, pochodzenie kulturowe czy dyskurs, w jakim się obracają) komunikują w inny sposób oraz używają do tego innych mediów. Dlatego też zanim zaczniesz tworzyć i publikować treści na swoim profilu, zastanów się dokładnie, do kogo ten przekaz ma trafić.

Stwórz przeciętnego odbiorcę Twojej grupy docelowe, zastanów się, co lubi, a czego nie, jaki i jest, jakiego języka używa, z jakimi wartościami się utożsamia itd. Dopasuj do niego tworzony content, pamiętając przy tym, że tworzenie treści dla wszystkich, jest w rzeczywistości dla nikogo. Pamiętaj także, aby regularnie sprawdzać dni i godziny największej aktywności Twojej grupy docelowej w social mediach – jest to czas, w którym również Twój profil powinien być najbardziej aktywny i publikować najwięcej treści.

Nawiązuj dialog ze swoimi odbiorcami

Bardzo ważnym elementem w budowaniu społeczności w mediach społecznościowych jest również dialog ze swoimi odbiorcami. Jednak jak go prowadzić? Na przykład o umieszczanie w postach pytań. Dzięki temu zwiększasz szanse na to, że odbiorcy skomentują Twój post, co nie tylko pomoże w nawiązaniu dialogu, ale także znacząco zwiększy aktywność na Twoim profilu.

Pamiętaj także, aby zawsze odpowiadać na komentarze pod postami. Dzięki temu odbiorcy będą mieli poczucie, że rzeczywiście z nimi rozmawiasz i interesuje Cię ich zdanie oraz opinia, co pomoże w budowaniu poczucia przywiązania do Twojej marki.  Dzięki temu firma będzie w stanie nawiązać z nimi trwałe relacje – a trwałe relacje, to dobre relacje. Pamiętaj jednak, że dialog prowadzony z odbiorcami w mediach społecznościowych musi spójny i regularny.  

Świetnym narzędziem do nawiązywania dialogu ze swoją grupą docelową są grupy na Facebooku. Dzięki nim możesz w łatwy i przyjazny sposób zrzeszyć osoby zainteresowane poruszaną przez Ciebie tematyką oraz branżą, w jakiej obraca się Twoja marka, a także prowadzić z nimi dialog, a nawet otwartą dyskusję w bardziej kameralny sposób.

Oszukaj algorytmy poprzez ciekawy content

Social media rządzą się algorytmami. Możesz je jednak oszukać, aby trafiać do większej grupy odbiorców, co pomoże Ci szybciej zbudować społeczność. Jak to zrobić? Poprzez ciekawy content. Mogłoby się wydawać, że to za mało, jednak tworzenie intrygujących i angażujących treści sprawi, że będą one częściej wyświetlane. Postaraj się także, aby treści publikowane przez Ciebie na profilu były różnorodne pod względem formy (w szczególności na Facebooku i Twitterze). Czasami wrzuć napisany post, czasami ankietę, czasami zdjęcie, a czasami film. Dzięki temu algorytm będzie jeszcze bardziej działał na Twoją korzyść. Oczywiście kluczowa jest również regularność wrzucania postów. Powinny pojawiać się one na Twoim profilu często i systematycznie. Jeśli jednak czujesz, że potrzebujesz pomocy w prowadzeniu ciekawego i angażującego profilu w social mediach, koniecznie sprawdź ofertę agencji https://mrpost.pl/obsluga-social-media/.

Zdj. główne: Melanie Deziel/unsplash.com

ZostawKomentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *